В Одесі погасили нові лімітовані марки, презентовані в рамках фотовиставки «Неочевидна війна», а фотограф Юрій Бершадський розповів, на що варто звертати увагу в кожному сегменті виставки. Також на заході відбувся благодійний аукціон, на якому продали картину «Котик-репортер» створену авторами одеських графіті з котиками LBWS_168.
Про це повідомляє кореспондент 048.ua
Марки
У головній залі Одеського головпоштамту сьогодні, 12 серпня, погасили нові марки «Пляж наш?» і «Валторніст».
«Ось така цікава марка, яка доводить, що не дивлячись на війну люди у нас люблять відпочивати і знаходитись на морі. Всі ми в тій чи іншій мірі відчули, як це все відбувається», — сказав про марку «Пляж наш?» директор Одеської дирекції АТ «Укрпошта» Сергій Дрозд.
Марка «Валторніст», на думку Сергія, про те, що все ж таки і на війні знаходиться місце музиці.
Зазначимо, що автор марки і відповідного конверту та листівки Олександр Зубко поклав в основу сюжету історію Валерія Мірошніченко, відомого українського музиканта, який з перших днів російсько-української війни пішов захищати країну. Він один з тих героїв, які не пускали окупантів на територію Києва.
«Це його маленька історія. Історія людини, яка відклала в сторону музикальний інструмент і пішла захищати нашу державу. В рамках цього заходу у нас є перформанс «напиши листа на фронт». Кожен бажаючий може написати листа йому і його товаришами зі своїми побажаннями, які ми передамо безпосередньо у сам підрозділ», — додав один з учасників виставки Олександр Воропаєв.
Кошти ж з продажу марок, конвертів і листівок підуть на підтримку малозабезпечених одеситів і біженців.
Фотовиставка
Про фотовиставку трохи більше розповів Юрій Бершадський: «Наша виставка присвячена темі «Неочевидної війни». Чому ми вирішили зробити саме таку виставку: по-перше, в уявленні більшості людей війна – це бомби, вибухи, розруха, кров і так далі. Але треба розуміти, що війна — це набагато більше, набагато глибше і набагато страшніше, аніж воно є насправді. Вона проникає в наші життя. Вона міняє наш устрій. Вона впливає практично на все. І якщо є фотографи, які показують кров, розруху, все як належить, скажімо так, то ми вирішили піти трохи іншим шляхом і привернути увагу громадськості до тих змін, які відбуваються в наших життях з приходом ось цієї страшної, нікому непотрібної війни. У нас в експозиції ви можете бачити роботи шести авторів, на яких кожен автор представляє свій міні-проєкт».
Також Юрій пройшовся по кожному сегменту виставки і зазначив, на що саме варто звертати увагу відвідувачам: «Олександр Каменських — самий ближчий до фронту. Автор розказує про наслідки того, як війна прокотилась по мирному місту.
Далі у нас «Джазмени війни». Це міні-проєкт Олександра Зубко, який розповідає про нашу армію трохи з іншою сторони. Також цікавий факт: всі ви чули в новинах, що в російську армію зараз забирають навіть зеків. А в нашій армії і вчені, і викладачі, і музиканти. Наша армія — вона інша. І про це також ця експозиція.
Далі Настя Хлєбнікова розповідає про те, що означає «Бути українцем» сьогодні. Це люди, які небайдужі, які змінили умисно свій звичний спосіб життя і пішли у волонтери. Тобто ті люди, які допомагають наблизити перемогу.
Далі Олександр Воропаєв. Він розповідає у своїй експозиції про «Культурну війну». Про те, як люди мистецькі підключаються до подій, що відбуваються. Про те, як вони намагаються підтримати співвітчизників своїми культурними заходами. Про те, як випускають марки засновані на достатньо художніх витворах, на ілюстраціях.
Далі у нас експозиція моя, яка називається «Пляж наш?». Одразу кажу, що вона десь трохи, напевно, навіть жартівлива. Я розумію, що означають одеські пляжі для нас, одеситів. Це не просто місце відпочинку, а для когось і місце сили. Для когось це засіб виживання. Тому що велика частина бізнесу в Одесі пов’язана з морем, з приїжджими. І у нас забрали море, у нас забрали засоби існування. Це також наслідки війни. Але ми не сумуємо. Приходимо все одно на пляж. Нас тягне до моря. І поведінка людей на пляжі іноді ризикована, іноді божевільне, іноді просто смішна. Але ми такі. Нас не перемогти, нас не зламати. Ми одесити.
І остання експозиція Олександра Ґіманова. Він дуже цікаво помічає деталі, які зараз відбуваються в нашому місті. Тобто наслідки війни саме в деталях. І там важливо розгледіти ці деталі. Наприклад, абсолютно приголомшлива фотографія з вікнами. заклеєними у вигляді православного хреста. Ніби деталь, але це війна. Війна, яка прийшла до нас, і ось такий її прояв. Ось саме про це наша експозиція».
Аукціон
Продати картину «Котик репортер», яку створили автори одеських графіті з котиками LBWS_168, вдалося за понад 5 тисяч гривень. Зібрані з продажу кошти підуть на створення марки, яку презентують трохи згодом. Автори на своїх ресурсах скоро покажуть ескізи, за які можна буде проголосувати.
Також зазначимо, що картина присвячена живим і загиблим українським та іноземним репортерам.