Читать на русском
У портах Великої Одеси станом на 27 жовтня майже не лишилося вільних ємностей для зберігання зерна.
Про це йшлося під час наради Укрзалізниці з представниками зернового ринку, передає Rail.insider.
Як зазначалося в ході наради, із 2,4 млн т на елеваторах в портах лишилися вільними тільки 0,3 млн т. У зв’язку з цим спостерігаються проблеми із перевезеннями зерна в порти, зокрема, є покинуті потяги.
На деяких підприємствах у портах потужності вже вичерпані, а у більшості вони знаходяться на межі закінчення. Крім того, спостерігається просідання по обсягах перевезень на експорт зерна залізницею.
Причиною ситуації є саботаж з боку країни-агресора. Останні тижні російські представники інспекційної групи всіляко затягують перевірки суден поблизу Босфорської протоки.
«Наприклад кажуть, що документи оформлені некоректно і ставлять судна повторно у чергу», – розповіла виданню Forbes менеджерка з розвитку брокерської компанії Maxigrain Олена Нероба.
За інформацією видання, у жовтні в середньому судна очікують на перевірку 15–16 діб, тоді як у першій половині вересня цей показник був трохи більше двох діб.
Через труднощі з проходженням протоки зменшується кількість заявок на вивіз збіжжя з портів Одеси.
«З одеських портів виходить все менше суден. З 1 по 7 жовтня вийшли 46 суден, з 15 по 21 жовтня – 36, а за неповний тиждень з 22 по 25 жовтня – 20», – пише видання.
Як наслідок, аграрії не взмозі відвантажити свою продукцію. Найбільше, за оцінками експертів, можуть постраждати виробники кукурудзи.